tirsdag 9. desember 2008

Skjegg

Jeg tenkte at jeg skulle prøve å etablere gode bloggvaner, slik at det ikke går så sykt lang tid mellom hver oppdatering. Derfor; nytt innlegg. Hurra!

For de av dere som ikke vet hva eksegese er: Eksegese er kort fortalt tolkning av en bibeltekst. Omtrent som å tolke en novelle, bare med litt andre prinsipper. På TSN skal vi skrive en eksegese. Egentlig burde jeg brukt det jeg har av ledig tid før jul til å jobbe med nettopp dette, siden vi til lørdag bør ha en ganske stor del av oppgaven klar. Men siden jeg er en av dem på TSN med lavest studiemoral, sitter jeg heller i senga med dårlig samvittighet og blogger. Det årner seg alltids.

De fleste som har sett meg det siste halvåret, har registrert en økende mengde hårvekst i og omkring trynet mitt. Dessverre har mengden hår i den siste tiden vært mer til bry enn til nytte, så forrige tirsdag tok jeg maskinen fatt og raket vekk det aller mest, med unntak av en frekk stripe mellom nesa og overleppa. Underveis i prosessen synes jeg at jeg ble til forveksling lik biskop Kvarme.


Så sånn kan det altså gå. Det er bare å beklage overfor alle skjeggentusiaster og andre som føler seg skuffa og triste akkurat nå. Dagens visdomsord; nå er det snart jul, og da er det andre med skjegg som står i fokus. Tolk det slik du vil.
Klemz Harald

1 kommentar:

Andreas sa...

Drøyt bra konklusjon