torsdag 19. mars 2009

På tur igjen

Jepp, TSN er igjen på turné, og igjen i det store utland.

Første land ut på vår siste tur er Island, landet med varme kilder, månelandskap og folk som snakker gammelnorsk. Siden Island ikke har noen tradisjon for Ten Sing, er vår oppgave først og fremst å gi en innføring i nettopp dette. KFUK-KFUM her har mye bra barne- og ungdomsarbeid allerede, så grunnlaget er bra.

Noen av dere tror kanskje at Island er et sykt spennende og eksotisk land. Tja, sier jeg. Det er noen hull med boblende varmt vann som spruter opp av og til, noen større områder med litt mindre varmt vann som man kan bade i, et stort fossefall, og noen benker i fjellet hvor de folkevalgte politikerne satt før i tida. I følge en passe slesk norsk fyr vi traff i et av disse varme vannene, fins det visst også et variert og yrende uteliv. Ellers er landskapet relativt ugjestmildt, bestående av øde landskap ispedd et og annet hus, og veldig ru, skarpe steiner som ser utrolig vonde ut å falle på. Så, spennende land? For noen, sikkert. For meg, njæ. Dagens visdomsord: Temperaturkontraster er kjedelige i lengden.

Siden jeg er en av tre som har med meg PC på denne turen, ser jeg det som min oppgave å holde omverdenen oppdatert. Som alltid når vi er på tur, kommer nok nettilgangen til å være litt uregelmessig, men man får ta det man får. Om det skulle være krise, har jeg jo mobil også.

koz Harald

Ingen kommentarer: