onsdag 1. desember 2010

1. desember

24. Alexander Rybak - Fairytale



Hvorfor: Jeg er klar over at dette valget kan virke noe kontroversielt. Jeg ble i utgangspunktet lei av "Fairytale" før jeg egentlig hadde gitt meg selv en sjanse til å like den. At den var ihjelspilt flere uker før den i det hele tatt hadde blitt framført i den internasjonale finalen, var ikke noe stort pluss. Jeg lukket ørene for hele sangen og nærmest foraktet den av prinsipp.

MEN: Etter å faktisk ha lyttet ordentlig til den, og ikke bare overfladisk, har jeg funnet ut at dette egentlig er en veldig bra låt. Ikke bare på grunn av det utrolig catchy fiolintemaet; hele komposisjonen er rett og slett veldig god. Koringene, ompa-kompet, stemmen til Rybak og alle fiolinvekene som man i utgangspunktet ikke legger merke til (fordi "hovedtemaet" har stjålet all oppmerksomheten) gjør dette til en særs gjennomført og smart komposisjon, som dessverre har blitt spilt altfor mange ganger på kort tid (ironisk nok som i den sannsynlige avslutningen av "Eventyret om en melodi".)

Følg med i morgen for en ny låt!

Harald

2 kommentarer:

Hanne sa...

Godt begrunna val! Eg er forsåvidt enig, men herlighet, det var ein stusselig musikkvideo i forhold til live!

Unknown sa...

Jeg er så glad jeg bodde i Finland da den ble ihjelspilt i Norge! Jeg har bare likt den hele tiden, jeg! Mest sannsynlig grunnet alle de grunnene du listet opp. Jeg bare visste det ikke! :D