søndag 29. november 2009

Så tenner vi det første lys

Vær hilset!

I skrivende stund daler sneen lett og fin utenfor vinduet mitt, nesten like fint som den gjorde på 90-tallet. Det er lett å bli tankefull og nostalgisk når snøen faller på et så legendarisk og passende tidspunkt som første søndag i advent, men jeg skal prøve å unngå å gå i den fella.

Ting jeg har gjort siden sist:
- vært på guttekveld med pizza, chips og pepperkaker
- danset jule- og rampestrekedans
- sett på YouTube på jobben
- jogget til Sandvika og hjem igjen, noe som resulterte i et kne som fortsatt gjør vondt. Moral: ikke jogg lenge på asfalt
- sittet i boblebad
- spilt orgel
- overnattet i kirka
- blitt lei av Petter Northug

Jeg trodde egentlig ikke jeg hadde gjort så mye denne uka, men etter å ha skrevet hele denne lista skjønner jeg jo at det ikke stemmer helt. Altså har jeg et sykt innholdrikt liv, men liten evne til objektiv vurdering av hvor mye jeg fyller det med.

Ellers har det vel ikke skjedd så mye viktig. Bergenserne har visstnok klart å gjenoppbygge pepperkakebyen, og klemmegruppene på Facebook har antatt en mer ironisk form. Det er tydeligvis flere enn jeg som syntes at for mye påtatt klemming er en uting. Heldigvis.

Har som vanlig ikke tatt særlig mange bilder den siste uka, så her kommer i stedet et blinkskudd av meg på ferie i London i 2004. Enjoy.

Hvis du synes at jakka mi ser litt ut som den tilhører en narkoman, så er du ikke alene.

Dagens rare Harald-ting å gjøre: sende mail til TV2 og spørre om den legendariske serien "Virre virre vapp" fra slutten av 90-tallet fortsatt finnes, og om den noen gang kommer i reprise.

Koz Harald

1 kommentar:

Anonym sa...

hei godt gjort at du sendte en mail til tv2 angående denne serien jeg har prøvd det samme ved et par anledninger uten respons men hvis du er interesert er det nå dannet en facebook gruppe for alle som savner programmet og vil ha det tilbake på skjermen jo flere vi er jo bedre målet er å nå 100 medlemmer innen året er over og det kan bli litt vanskelig men da er jo du en viktig brikke for å få dette til å gå opp håper du joiner når du ser dette http://www.facebook.com/group.php?gid=105533762825096&ref=ts