onsdag 23. desember 2009

Kvelden før kvelden

Dagens ord, 23. desember: Undergrunnsorganisasjon
Hvorfor: Dette syns jeg høres ut som et skikkelig, i mangel av bedre ord, skyggefullt og lugubert ord, men jeg synes det er litt stilig likevel.
Selv om det finnes undergrunnsorganisasjoner som jobber for positive ting, så føler jeg at majoriteten av disse ikke gjør samfunnet noe bedre. Det er jo sikkert derfor de jobber i det skjulte.
Samtidig kobler jeg også dette ordet med Donald Duck & Co-verdenen. Den kjente B-gjengen er stadig innom møter i Andebys forbrytermiljø, som er såpass godt organisert at jeg vil betegne det som en slags undergrunnsorganisasjon. Derfor er ikke dette ordet bare negativt ladet, for det beskriver også en del av miljøet i et blad som har fulgt meg opp gjennom livet.

Bildet i dag er fra påsketur til Danmark i 2007, hvor jeg fant ut det var en god ide å se gal ut foran Tordenskiold. Aner ikke hvorfor.



Klemz Harald

Ingen kommentarer: