søndag 6. desember 2009

Uka som gikk

Denne uka har jeg blant annet:
- vært i svømmehallen
- vært på jobb før ni tre av fem dager
- skrevet manus
- spilt marimba
- øvd på rap
- danset veldig mange ganger til Rampestrekesangen
- spist grøt uten å få mandel
- bakt pepperkaker

På mandag var jeg dessuten med og hentet den nye sofaen til Trygve på Skeidar på Holmen. Da jeg kjørte hjemover med tilhenger, følte jeg meg skikkelig etablert og tenkte:
Jeg kjører Toyota med tilhenger. Da er jeg kommet et stykke i livet, ass.

Ålreit, dagens ord, 6. desember: Flaske
Hvorfor: Jeg synes flaske er et sånt ord som høres ut akkurat som det faktisk ser ut. Dessuten generer flaske mange andre fine ord. Når jeg tenker på flaske, får jeg masse morsomme flaskerelaterte onomatopoetikon i hodet mitt; som glugg(når man drikker fra en flaske), pssh (når man åpner en flaske brus) og boink (når man slår noen vennskapelig i hodet med en plastflaske). Og i tillegg kan de pantes. Hva mer kan man forlange, liksom?

I morgen er det nye uke og nye ordmuligheter. I mellomtiden kan dere for eksempel kose dere med denne godbiten fra Sesam Stasjon.

Harald

1 kommentar:

Kaisa sa...

Dessuten er flaske et sånt ord som man helt først tenker at har bare 5 bokstaver, men så har det søren meg 6!

Litt som Christer. (bare at det trodde jeg var sånn toppen 5 bokstaver, også er det 8 - ÅTTE!)