torsdag 10. desember 2009

To siffer, to siffer

Dagens ord, 10. desember: Kammertone
Hvorfor: Musikknerd som jeg er, må jeg selvsagt ha med minst ett musikkrelatert ord også. Uten å gå for mye inn på svingninger og bølger og ting som jeg ikke har så mye peiling på, kan jeg nevne at kammertonen er den tonen som instrumentene i orkestre blir stemt etter. Om du lurer på mer, sjekk her.
Jeg liker ordet kammertone fordi jeg syns det både har og skaper assosiasjoner til en fin klang. Når jeg hører kammertone tenker jeg med en gang på noen som står i et stort rom, f.eks. en kirke, og synger én enkel, ren tone som gir masse gjenklang i rommet. Dette bildet gir meg for en kort stund en slags følelse av indre ro. Vakkert, ikke sant?

Dagens lille godbit er et bilde av meg og Henrik Mestad. Hvis du ikke vet hvem han er, så er det han som spiller den ukrainske fotballtreneren i United, dirigenten i Orps og karakteren Hans i Sønner. På dette bildet ba vi han om å være førstnevnte karakter. Se filmen, så skjønner dere greia.


I morgen er det atter en dag!

Klemz Harald

Ingen kommentarer: