mandag 21. desember 2009

Pepperkakebakedag

Dagens ord, 21. desember: Kommunikasjonsverktøy
Hvorfor: Jeg synes det er ganske artig at stadig flere yrker inneholder ordet kommunikasjon; kommunikasjonskonsulent, kommunikasjonsrådgiver, kommunikasjonssjef eller bare kommunikasjonsansvarlig. I tillegg har du alle de morsomme ordene som dukker opp i forbindelse med det disse folkene foretar seg; kommunikasjonsanalyse, kommunikasjonsstrategi og kommunikasjonskompetanse. Jeg skal ikke stikke under stol at det var litt tilfeldig at akkurat kommunikasjonsverktøy ble dagens ord fordi det hadde riktig antall bokstaver, men jeg synes som sagt at hele bråten med kommunikasjonsord er en morsom greie.
Grunnen til det er at jeg er en enkel fyr. For alle disse ordene handler jo i enkleste forstand om følgende: å få mennesker til å prate sammen. Og noen ganger er det bedre å si det litt enkelt. Dessuten er det vel litt selvmotsigende hvis akkurat kommunikasjonsbransjen har så mange rare uttrykk at folk flest ikke lenger forstår hva som blir sagt.

Dagens tilfeldige bilde er av meg som liten i badekaret. Da var jeg søt, da.

Koz Harald

Ingen kommentarer: