lørdag 12. desember 2009

Ooooooh, we´re halfway there

Dagens ord, 12. desember: Antihistamin
Hvorfor: Jeg er egentlig ikke sikker på hvorfor jeg synes det er så fint med et ord som beskriver noe som motvirker allergiske reaksjoner. Jeg tror det er mest fordi det er et medisinsk ord som man høres litt smart ut når man bruker. Man har liksom litt peiling hvis man vet hva antihistamin er, og det er kult å kunne de ganske få gangene du har bruk for å si det. "Jaså, du er allergisk mot katten min? Jaja, vi får hente litt antihistamin til deg."

I morgen er det luciadagen. Det kommer et ord da også. Følg med!

Klemz Harald

3 kommentarer:

Hanne sa...

Bra ord! Er det nerdete å vite kva både histamin og antihistamin er for noko?

Harriball sa...

Tja, kanskje litt. Det er jo veldig greit å kunne hvis samtalen fakisk begynner å handle om hva antihistamin virker mot. Men det er kanskje et litt smalt samtaleemne.

Andreas sa...

Det slår meg at ekstrapolere er et utolig bra ord i denne kategorien